A VPE Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft. a 2021/2022-es menetrendi időszakra vonatkozó Hálózati Üzletszabályzat tervezetét 2020. november 10-én, egyeztetési lehetőség biztosítása céljából honlapján nyilvánosságra hozza és erről az érdekelteket tájékoztatja. Az érdekeltek észrevételeiket a tervezettel kapcsolatban az 55/2015. (IX. 30.) NFM rendelet 4. § (1) bekezdése értelmében 10 napon belül jelezhetik.
KÖZLEMÉNYEK
A VPE Kft. a vasúti közlekedésről szóló 2005. évi CLXXXIII. törvény (a továbbiakban: Vtv.) 67/O. § (4) bekezdésében foglaltak alapján a 2019/2020. menetrendi időszakra vonatkozó Hálózati Üzletszabályzat 8G. számú módosítását közzétette.
A VPE Kft. a vasúti közlekedésről szóló 2005. évi CLXXXIII. törvény (a továbbiakban: Vtv.) 67/O. § (4) bekezdésében foglaltak alapján a 2020/2021. menetrendi időszakra vonatkozó Hálózati Üzletszabályzat 2E. számú módosítását közzétette.
Az 55/2015. (IX.30.) GKM rendelet 5.§ (1) bekezdése alapján a 2020/2021-es menetrendi időszakra vonatkozó Hálózati Üzletszabályzat 5. számú módosítás tervezetét a VPE Kft. 2020. november 10-én-án nyilvánosságra hozta és erről az érdekelteket tájékoztatta.
A Rajna-Duna korridor megkezdte működését
- október 12-én a kapacitástartalék közzétételével a Rajna-Duna korridor elért a működési fázisba.
A 913/2010/EU rendeletet módosító 1316/2013/EU rendelet alapján a Cseh-Szlovák vasúti árufuvarozási folyosó (RFC) átalakítása által létrejött a hét tagállamból és kilenc tagból álló Rajna-Duna folyosó. A Rajna-Duna RFC összeköti a kelet-európai termelési központokat a nyugati célpiacokkal. A korridor a Rajna folyónál lévő Strasbourg-tól Dél-Németországon, Ausztrián és Magyarországon át a Fekete-tenger partjáig, a romániai Constanta magas tengeri kikötőjéig húzódik. Ezenkívül áthalad Csehországon és Szlovákian a szlovák- ukrán határig.
Számos további árufuvarozási korridor csatlakozik az újonnan induló folyosóhoz, mint például a Kelet/kelet-mediterrán, az Alpok-Nyugat Balkán, az Atlanti és a Rajna-Alpok korridorok.
A Rajna-Duna korridor főbb jellemzői:
- - 5 111 km fő vonal;
- - 1 832 km elterelő útvonal;
- - 78 terminál, köztük több belvízi kikötő;
- - 1 nagy tengeri kikötő a Fekete-tengernél (Constanta).
A folyosó „gazdasági motorként” szolgál, amely összekapcsolja az ipari csomópontokat, lehetővé téve a vasúti áruszállítási láncokat, és ezzel támogatva a zöld és fenntartható szállítási módot Európa szívében.
További információkért keressék fel a folyosó honlapját: http://rfc-rhine-danube.eu
A VPE Kft. a vasúti közlekedésről szóló 2005. évi CLXXXIII. törvény (a továbbiakban: Vtv.) 67/O. § (4) bekezdésében foglaltak alapján a 2020/2021. menetrendi időszakra vonatkozó Hálózati Üzletszabályzat 2D. számú módosítását közzétette.
Az RNE közbeszerzési eljárást indított egy, a jövőben nyolc ország által használt, egyszerű kommunikációs és fordító program fejlesztésére. Hazai vállalatok jelentkezését is szívesen fogadják a fejlesztés elvégzésére.
Amennyiben a felhívás felkeltette érdeklődését, a részleteket az alábbi weboldalon találja: https://rne.eu/blog/news/call-for-offers-simple-communication-tool-for-timetabling/
Az 55/2015. (IX.30.) GKM rendelet 5.§ (1) bekezdése alapján a 2020/2021-es menetrendi időszakra vonatkozó Hálózati Üzletszabályzat 4. számú módosítás tervezetét a VPE Kft. 2020. október 28-án-án nyilvánosságra hozta és erről az érdekelteket tájékoztatta.
A VPE Kft. a vasúti közlekedésről szóló 2005. évi CLXXXIII. törvény (a továbbiakban: Vtv.) 67/O. § (4) bekezdésében foglaltak alapján a 2019/2020. menetrendi időszakra vonatkozó Hálózati Üzletszabályzat 8F. számú módosítását közzétette.
A VPE Kft. a vasúti közlekedésről szóló 2005. évi CLXXXIII. törvény (a továbbiakban: Vtv.) 67/O. § (4) bekezdésében foglaltak alapján a 2019/2020. menetrendi időszakra vonatkozó Hálózati Üzletszabályzat 8E. számú módosítását közzétette.