KÖZLEMÉNYEK

2021. február 26.
HÜSZ tájékoztató
A 2019/2020. menetrendi időszakra vonatkozó Teljesítményösztönző Rendszer hipotézisvizsgálat tervezetének nyilvánosságra hozatala

A VPE Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft. a 2019/2020. menetrendi időszakra vonatkozó Teljesítményösztönző Rendszer hipotézisvizsgálat tervezetét 2021. február 26-án egyeztetési lehetőség biztosítása céljából honlapján nyilvánosságra hozta és erről az érdekelteket tájékoztatja. Az érdekeltek észrevételeiket a tervezettel kapcsolatban 10 napon belül jelezhetik.

 

Az észrevételek beérkezésének határideje: 2021. március 8.

2021. február 26.
HÜSZ tájékoztató
A 2020/2021. évi Hálózati Üzletszabályzat 7. számú módosításának közzététele

A VPE Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft. a 2020/2021-es menetrendi időszakra vonatkozó Hálózati Üzletszabályzat 7. számú módosításának tervezetét 2021. január 26-án, egyeztetési lehetőség biztosítása céljából honlapján nyilvánosságra hozta és erről az érdekelteket tájékoztatta. Az érdekeltek észrevételeiket a tervezettel kapcsolatban az 55/2015. (IX. 30.) NFM rendelet 5. § (1) bekezdése értelmében 10 napon belül jelezhették.

2021. február 24.
HÜSZ tájékoztató
A 2021/2022. évi Hálózati Üzletszabályzat 2F. számú módosításának közzététele

A VPE Kft. a vasúti közlekedésről szóló 2005. évi CLXXXIII. törvény (a továbbiakban: Vtv.) 67/O. § (4) bekezdésében foglaltak alapján a 2021/2022. menetrendi időszakra vonatkozó Hálózati Üzletszabályzat 2F. számú módosítását közzétette.

2021. február 24.
HÜSZ tájékoztató
A 2020/2021. évi Hálózati Üzletszabályzat 7A. számú módosításának közzététele

A VPE Kft. a vasúti közlekedésről szóló 2005. évi CLXXXIII. törvény (a továbbiakban: Vtv.) 67/O. § (4) bekezdésében foglaltak alapján a 2020/2021. menetrendi időszakra vonatkozó Hálózati Üzletszabályzat 7A. számú módosítását közzétette.

2021. február 23.
HÜSZ tájékoztató
A 2021/2022-es menetrendi időszakra vonatkozó Hálózati Üzletszabályzat 3. számú módosítás tervezetének nyilvánosságra hozatala

Az 55/2015. (IX.30.) GKM rendelet 5.§ (1) bekezdése alapján a 2021/2022-es menetrendi időszakra vonatkozó Hálózati Üzletszabályzat 3. számú módosítás tervezetét a VPE Kft. 2021. február 23-án-án nyilvánosságra hozta és erről az érdekelteket tájékoztatta.

2021. február 23.
HÜSZ tájékoztató
A 2020/2021-es menetrendi időszakra vonatkozó Hálózati Üzletszabályzat 8. számú módosítás tervezetének nyilvánosságra hozatala

Az 55/2015. (IX.30.) GKM rendelet 5.§ (1) bekezdése alapján a 2020/2021-es menetrendi időszakra vonatkozó Hálózati Üzletszabályzat 8. számú módosítás tervezetét a VPE Kft. 2021. február 23-án-án nyilvánosságra hozta és erről az érdekelteket tájékoztatta.

2021. február 22.
HÜSZ tájékoztató
A 2021/2022. évi Hálózati Üzletszabályzat 2E. számú módosításának közzététele

A VPE Kft. a vasúti közlekedésről szóló 2005. évi CLXXXIII. törvény (a továbbiakban: Vtv.) 67/O. § (4) bekezdésében foglaltak alapján a 2021/2022. menetrendi időszakra vonatkozó Hálózati Üzletszabályzat 2E. számú módosítását közzétette.

2021. február 17.
HÜSZ tájékoztató
A 2021/2022. évi Hálózati Üzletszabályzat 2D. számú módosításának közzététele

A VPE Kft. a vasúti közlekedésről szóló 2005. évi CLXXXIII. törvény (a továbbiakban: Vtv.) 67/O. § (4) bekezdésében foglaltak alapján a 2021/2022. menetrendi időszakra vonatkozó Hálózati Üzletszabályzat 2D. számú módosítását közzétette.

2021. február 17.
HÜSZ tájékoztató
A 2020/2021. évi Hálózati Üzletszabályzat 6B. számú módosításának közzététele

A VPE Kft. a vasúti közlekedésről szóló 2005. évi CLXXXIII. törvény (a továbbiakban: Vtv.) 67/O. § (4) bekezdésében foglaltak alapján a 2020/2021. menetrendi időszakra vonatkozó Hálózati Üzletszabályzat 6B. számú módosítását közzétette.

2021. február 1.
VPE K1, K2 tájékoztatók
K2 Frissítés 2021. 02. 02.

A VPE Kft. 2021.02.02-án kedden 13 órától frissíti a KAPELLA2 PROD környezetét.

 

A frissítés keretében hibajavítások és fejlesztések kerülnek kihelyezésre, melyek a levél alján olvashatók.

A frissítés rendszer leállással nem jár, de kisebb lassulások, munkamenet szakadások előfordulhatnak.

Megértésüket és türelmüket előre is köszönjük.

 

Az alábbi fejlesztések kerülnek kihelyezésre az éles környezetbe:

 

  1. 7502756 — Menetvonal eleje-vége lemondás

Fejlesztés keretében megvalósult, hogy beérkező menetvonal módosításnál, amennyiben a módosítás csak a menetvonal elejének vagy végének lemondására irányul, a program manuális beavatkozás nélkül, automatikusan állítsa elő a menetrendet. A módosítás ebben az esetben lemondás/új igénylés kategóriába sorolandó, tehát két verziónak kell létrejönnie, és árajánlatnak is kell generálódnia, viszont a menetrendnek menetrendszerkesztés nélkül kapcsolódik hozzá az igényverzióhoz. A fejlesztésnél figyelemmel voltunk arra az esetre is, amikor a korábbi verzióban kiutalt menetvonaltól eltérő viszonylatra van a menetrend létrehozva (pl. országhatár), és egy ilyen verzióra olyan módosítás van beadva, ami nem jelent lemondás/új megrendelést, hisz ekkor is érzékelhetné azt a rendszer, hogy rövidebb vagy hosszabb, vagy inkább eltérő a menetvonal megrendeléséhez képest a menetrend.

  1. 7502796 — speciális tehervonat definiálás vs tényadat

A speciális tehervonat képzése a K2 rendszerben automatikusan történik. Ahhoz, hogy egy vonat megkapja a speciális (egyes kocsi forgalom) minősítést, folyamatosan ellenőrizni kell a szolgáltatás és a menetvonal kapcsolatát. Amikor egy szolgáltatást utólag kapcsolnak, vagy leválasztanak a mentvonalról, el kell végezni a feltételek vizsgálatát. Ezen túlmenően a szolgáltatások státuszváltása is befolyásolja a „Speciális vonat” minősítést, hiszen, ha egy a feltétel szempontjából releváns szolgáltatást visszavonnak, vagy elutasítanak, akkor megszűnik a feltétel, ami miatt a menetvonal már nem minősül egyes kocsinak, akkor a menetvonalnak verziót kell ugrani. Ugyanakkor alapszabály, hogy tényadattal rendelkező menetvonalra már nem lehet módosítást beadni, azon napokra, amikor a vonat tényadattal rendelkezik.

Ennek az ellentmondásnak a feloldása érdekében került sor a fejlesztésre, miszerint amikor a szolgáltatás fenti módon leírt kapcsolása, vagy leválasztása, esetleg státuszváltása történik, akkor megvizsgálja a rendszer, hogy a menetvonal érintett napjain van-e bármilyen tényadat. Amennyiben igen, akkor a tényadattal terhelt napok esetében nem módosul az „Egyes kocsis” jelölés. Amennyiben több nap is érintett, akkor a menetvonal azon napjai fognak verziót váltani, melyeken nincs tényadat.

  1. 7502789 RailML bővítése új/módosítás/több verziós módosítás mezővel

A fejlesztési feladat keretében a RailML-ben kialakításra kerül egy mező, aminek tartalma megadja azt, hogy a kiutalt igény új/módosítás/több verziós módosításnak számít-e.

Új vonat paraméter (mav_ModifyType), amely a megrendelés típusú (type="ordered") vonat objektum esetén megmondja, hogy az adott verzió mely folyamatban jött létre.

Három értéket vehet fel:

0 - Új igény
1 - Lemondás nélküli módosítás
2 - Lemondással járó módosítás

Erre a 3 értékre nem készül külön törzsadat a törzsadati interfészben, így annak sémája nem fog módosulni.

A frissített IF leírás 2020.09.25-én kiküldésre került az érintettek számára.

  1. 7502878 — előzmény követő adatok megadása

 

Jelenleg kizárólag nemzetközi forgalomban közlekedő vonatok esetén opcionálisan adhatóak meg ezek az adatok a megrendelés benyújtása során:

  • Előzmény szolgálati hely
  • Előzmény TAF
  • Előzmény vonatszám
  • Követő szolgálati hely
  • Követő TAF
  • Követő vonatszám

A fejlesztés lehetővé teszi, hogy minden megrendelésnél megadható legyen.

 

  1. 7502967 — A megrendelés karbantartó/menetrend oldalon nem a valóságnak megfelelő vonatnem látszik.

Amennyiben a menetvonal igény módosítása a vonatnemre vonatkozik, akkor a program az alábbi táblázat szerint fogja kezelni az eseteket:

Változik a vonatnem:

Hatás

Árajánlat változik?

Az igény típusa öröklődik

Új menetrend

Megrendelés adatlapon ok

A-ból C, D, E

B-ből C, D, E, 

C-ből A, B, D, E 

D-ből A, B, C, E

Lemondás - új igény (két verzió jön létre)

Igen

Nem

Igen

vonatnem változott [miről mire]

A-ból A vagy B,

B-ből B vagy A, 

Módosítás (egy verzió jön létre, de a szolgálati menetrenden az új vonatnem rövidítés lesz megjelenítve

Nem

Igen

Nem

vonatnem változott [miről mire]

 

 

  1. Ticket#7502891 — CI interfészen keresztüli belföldi menetvonal és szolgáltatás igény kezelés kialakítása TAF TSI üzenet alapokon 

 

A fejlesztés keretében kialakításra került a KAPELLA2 rendszerhez egy Common Interfész alapokon működő, TAF TSI üzeneteket használó új interfész kiszolgáló környezet. A fejlesztés keretében lehetővé válik menetvonalak igénylése és kiutalások fogadása TAF TSI alapokon.

Részletesebb tájékoztatást külön érdeklődés esetén egyedileg tudunk biztosítani a fejlesztésről.

 

  1. Ticket#7502874 — Árajánlat interfész tömörítés

 

Módosul az árajánlat séma, annak érdekében, hogy az üzenetek kisebb méretűek legyenek.

Az árajánlat generáló úgy módosul, hogy az egyes napok generálásakor megvizsgálja, hogy van-e már az adott nappal megegyező adattartalmú nap a fájlban. Amennyiben igen, akkor az adott nap esetében az ITEM elementek nem kerülnek generálásra, helyettük a PRICE_OFFER element RelatedOrderId attributumába beírásra kerül annak a PRICE_OFFER elementnek az OrderId attributum értéke, amely tartalmazza az item listát.

 


1 | 2 | 3 | 4 | 5